منتديات الجريح
مرحبا بكم فى منتديات الجريح و نتمنة لكم احلا الاوقات السعيدة ونرجو التسجيل و المشاركة بى بعض الموضيع مع تحيات ادارة المنتدى

منتديات الجريح

اكبر وا اضخــــــــــم منتدى للابداع و التميز
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

  أنبسي بيدي استفه بشكل تاني

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
samehmisse
عـﮯـضـﮯـو لامــع
عـﮯـضـﮯـو لامــع
avatar

آلـღـهـوآيـღـة : : غير معروف
الدوله : غير معروف
عدد المساهمات : 32
نقاط : 2020
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 13/03/2013
المزاج : alex

بطاقة الشخصية
العاب:

مُساهمةموضوع: أنبسي بيدي استفه بشكل تاني   السبت مارس 16, 2013 8:38 am

أنبسي بيدي استفه بشكل تاني



النافيكات
كود PHP:
REPLACE INTO `npcs` VALUES ('3236', '0', '0', 'freenpc', '0002', '9958', '-1', '1002', '0413', '0381', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0', '0', '0', '0', '', '0000', '00', '00', '0000', '00', null);
كود الانبسي

كود PHP:
#region Npc Stuff By AbdouMatrix
case 3236:
{
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialogs.Text("Hello! IM Awarder Item i will give you items for your professional, CopyRight By AbdouMatrix");
dialogs.Option("Stuff", 1);
dialogs.Option("Weapons", 2);
break;
}
case 1:
{

if (client.Entity.Class >= 50 && client.Entity.Class <= 55)
{
client.Inventory.Addmatrix(123039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(112039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(135039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120069, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(601079, 0, 2);


}
if (client.Entity.Class >= 20 && client.Entity.Class <= 25)
{
client.Inventory.Addmatrix(111049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(900009, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(131039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(141049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 70 && client.Entity.Class <= 75)
{
client.Inventory.Addmatrix(611029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(410529, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(139049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(144069, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);

}
if (client.Entity.Class >= 40 && client.Entity.Class <= 45)
{
client.Inventory.Addmatrix(113029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(133029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(142029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(500079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 60 && client.Entity.Class <= 65)
{
client.Inventory.Addmatrix(143049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(136039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(610079, 0, 2);
}
if (client.Entity.Class >= 10 && client.Entity.Class <= 15)
{
client.Inventory.Addmatrix(118049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(130039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 100 && client.Entity.Class <= 101 || client.Entity.Class >= 142 && client.Entity.Class <= 145 || client.Entity.Class >= 132 && client.Entity.Class <= 135)
{
client.Inventory.Addmatrix(114049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(134039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(421079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(121089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
break;


}
case 2:
{
client.Inventory.Addmatrix(410089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(420089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(480089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(490079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(530099, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(561099, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(560089, 0, 1);
break;
}


}
break;
}

#endregion
وحط الكود ده في
كود:
Game\ConquerStructures\Inventory.cs
كود PHP:
public bool Addmatrix(uint id, byte plus, byte times)
{
Database.ConquerItemInformation infos = new Database.ConquerItemInformation(id, plus);
while (times > 0)
{
if (Count <= 39)
{
Interfaces.IConquerItem item = new Network.GamePackets.ConquerItem(true);
item.ID = id;
item.Plus = 12;
item.Enchant = 255;
item.Bless = 7;
item.Bound = true;

item.SocketOne = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.SocketTwo = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.Durability = item.MaximDurability = infos.BaseInformation.Durability;
Add(item, Enums.ItemUse.CreateAndAdd);
}
else
{
return false;
}
times--;
}
return true;
}
ليك حرية التعديل في الجزء ده
كود PHP:
item.ID = id;
item.Plus = 12;
item.Enchant = 255;
item.Bless = 7;
item.Bound = true;

item.SocketOne = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.SocketTwo = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
12 البلص
255 الhp في الايتم
7 الدمج
item.Bound = true; تخلي الايم فري
او عايزها مش فري شيلها

والباقي الجمايات طبعا مش محتاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أنبسي بيدي استفه بشكل تاني
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات الجريح :: [Conquer] :: شروحات [5375 الى 5800] :: سورسات [5375 الى 5800]-
انتقل الى: