منتديات الجريح
مرحبا بكم فى منتديات الجريح و نتمنة لكم احلا الاوقات السعيدة ونرجو التسجيل و المشاركة بى بعض الموضيع مع تحيات ادارة المنتدى

منتديات الجريح

اكبر وا اضخــــــــــم منتدى للابداع و التميز
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

  أنبسي بيدي استفه بشكل تاني

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
samehmisse
عـﮯـضـﮯـو لامــع
عـﮯـضـﮯـو لامــع
avatar

آلـღـهـوآيـღـة : : غير معروف
الدوله : غير معروف
عدد المساهمات : 32
نقاط : 1569
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 13/03/2013
المزاج : alex

بطاقة الشخصية
العاب:

مُساهمةموضوع: أنبسي بيدي استفه بشكل تاني   السبت مارس 16, 2013 8:38 am

أنبسي بيدي استفه بشكل تاني



النافيكات
كود PHP:
REPLACE INTO `npcs` VALUES ('3236', '0', '0', 'freenpc', '0002', '9958', '-1', '1002', '0413', '0381', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0000', '0', '0', '0', '0', '', '0000', '00', '00', '0000', '00', null);
كود الانبسي

كود PHP:
#region Npc Stuff By AbdouMatrix
case 3236:
{
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialogs.Text("Hello! IM Awarder Item i will give you items for your professional, CopyRight By AbdouMatrix");
dialogs.Option("Stuff", 1);
dialogs.Option("Weapons", 2);
break;
}
case 1:
{

if (client.Entity.Class >= 50 && client.Entity.Class <= 55)
{
client.Inventory.Addmatrix(123039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(112039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(135039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120069, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(601079, 0, 2);


}
if (client.Entity.Class >= 20 && client.Entity.Class <= 25)
{
client.Inventory.Addmatrix(111049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(900009, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(131039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(141049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 70 && client.Entity.Class <= 75)
{
client.Inventory.Addmatrix(611029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(410529, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(139049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(144069, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);

}
if (client.Entity.Class >= 40 && client.Entity.Class <= 45)
{
client.Inventory.Addmatrix(113029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(133029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(142029, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(500079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 60 && client.Entity.Class <= 65)
{
client.Inventory.Addmatrix(143049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(136039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(610079, 0, 2);
}
if (client.Entity.Class >= 10 && client.Entity.Class <= 15)
{
client.Inventory.Addmatrix(118049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(130039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
if (client.Entity.Class >= 100 && client.Entity.Class <= 101 || client.Entity.Class >= 142 && client.Entity.Class <= 145 || client.Entity.Class >= 132 && client.Entity.Class <= 135)
{
client.Inventory.Addmatrix(114049, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(134039, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(421079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(121089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(150079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(120089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(160079, 0, 1);
}
break;


}
case 2:
{
client.Inventory.Addmatrix(410089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(420089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(480089, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(490079, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(530099, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(561099, 0, 1);
client.Inventory.Addmatrix(560089, 0, 1);
break;
}


}
break;
}

#endregion
وحط الكود ده في
كود:
Game\ConquerStructures\Inventory.cs
كود PHP:
public bool Addmatrix(uint id, byte plus, byte times)
{
Database.ConquerItemInformation infos = new Database.ConquerItemInformation(id, plus);
while (times > 0)
{
if (Count <= 39)
{
Interfaces.IConquerItem item = new Network.GamePackets.ConquerItem(true);
item.ID = id;
item.Plus = 12;
item.Enchant = 255;
item.Bless = 7;
item.Bound = true;

item.SocketOne = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.SocketTwo = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.Durability = item.MaximDurability = infos.BaseInformation.Durability;
Add(item, Enums.ItemUse.CreateAndAdd);
}
else
{
return false;
}
times--;
}
return true;
}
ليك حرية التعديل في الجزء ده
كود PHP:
item.ID = id;
item.Plus = 12;
item.Enchant = 255;
item.Bless = 7;
item.Bound = true;

item.SocketOne = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
item.SocketTwo = Game.Enums.Gem.SuperDragonGem;
12 البلص
255 الhp في الايتم
7 الدمج
item.Bound = true; تخلي الايم فري
او عايزها مش فري شيلها

والباقي الجمايات طبعا مش محتاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أنبسي بيدي استفه بشكل تاني
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات الجريح :: [Conquer] :: شروحات [5375 الى 5800] :: سورسات [5375 الى 5800]-
انتقل الى: